Un angajator, indiferent de mărimea și specificul activității, trebuie să dețină o serie de documente esențiale în domeniul SSM, conform Legii 319/2006 și HG 1425/2006. Aceste documente sunt primordiale în cazul unui control ITM sau a unei cercetări de accident. Lipsa lor sau neactualizarea poate atrage sancțiuni.

Printre cele mai importante documente se numără:

  1. Fișa de evaluare a riscurilor pentru fiecare post de lucru/funcție: Documentul central al sistemului SSM, care identifică pericolele, evaluează riscurile și stabilește măsurile de prevenire și protecție. Trebuie să fie actualizată periodic.
  2. Planul de Prevenire și Protecție (PPP): Pe baza evaluării riscurilor, se elaborează un plan care detaliază măsurile tehnice, organizatorice, igienico-sanitare și de altă natură necesare pentru asigurarea securității și sănătății angajaților.
  3. Tematici de instruire SSM: Structura conținutului instruirilor SSM (introductiv-generală, la locul de muncă, periodică), adaptate specificului activității și posturilor de lucru.
  4. Fișe de instruire individuală în domeniul SSM: Pentru fiecare angajat, atestând tipul de instruire, data, tematica și semnăturile.
  5. Instrucțiuni proprii de securitate și sănătate în muncă (IPSSM): Specifice pentru fiecare activitate, echipament sau proces de muncă, elaborat pe baza normelor generale și a evaluării riscurilor.
  6. Decizie de numire a lucrătorului desemnat/contract cu serviciul extern de prevenire și protecție: Documentul care atestă cine se ocupă de activitățile de SSM în cadrul companiei.
  7. Registrul de evidență a zonelor cu risc ridicat și specific: Dacă există asemenea zone.
  8. Dovada efectuării examenului medical la angajare și a controalelor medicale periodice: Documente emise de medicul de medicina muncii (fișele de aptitudine).
  9. Fișe de semnalizare a substanțelor chimice periculoase (Fișe de Securitate – FDS): Pentru toate substanțele chimice utilizate.
  10. Registrul de evidență a accidentelor de muncă: În care se înregistrează toate accidentele de muncă produse la nivelul unității.
  11. Dovada dotării cu EIP și a instruirii privind utilizarea acestora: Fişele de dotare cu EIP, procese verbale de predare-primire, etc.
  12. Registrul unic de control: Deși nu este specific SSM, este necesar pentru consemnarea controalelor efectuate de ITM.
  13. Autorizația de funcționare din punct de vedere SSM: Pentru anumite activități.

Aceste documente trebuie să fie actualizate, corect întocmite și ușor accesibile în cazul unui control.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *